Kľúčové kompetencie a zručností zamestnancov a učiacich sa

Škola sa pravidelne zapája do rôznych projektov, aby rozvíjala osobnosť žiakov a podporovala rozumové schopnosti za účelom získania komunikačných, personálnych a interpersonálnych schopnosti, schopnosti tvorivo a kriticky riešiť problémy a pracovať s modernými IKT.

Slabou stránkou našej školy je slabá úroveň jazykových zručností pedagogických zamestnancov a vedenia školy, čo sa následne odzrkadľuje v absencii medzinárodných projektov. Nadaní a ambiciózni žiaci tak ubúdajú, pretože rodičia preferujú školy, ktoré sú zapojené do takýchto projektov, kde si žiaci rozvíjajú nielen ich jazykové zručnosti, ale aj multikultúrne povedomie a ich individuálny rast. Taktiež je nevyhnutné skvalitniť úroveň pedagogických zručností učiteľov jazykov, získať nové poznatky a skúsenosti o nových metódach práce so zameraním na IKT a CLIL, pretože sa zvyšuje počet žiakov s poruchami učenia a žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktorých potrebujeme motivovať a zvýšiť ich záujem o učenie.

Škola zabezpečuje a zlepšuje podmienky pre vzdelávanie žiakov - ako materiálne vybavené učebne, zakúpenie novej didaktickej techniky a učebných pomôcok, ale je potrebné zabezpečiť a zlepšiť aj podmienky pre rozvoj pedagogických zamestnancov, motivovať ich k profesionálnemu rozvoju na medzinárodnej úrovni. Smerovanie školy predpokladá jej komplexnú pripravenosť reagovať na stále nové kritériá kvality a udržateľnosti uskutočňovaného vzdelávacieho procesu.

Rovnakým predpokladom je aj schopnosť školy citlivo vnímať meniace sa podmienky v spoločenskom vývoji a reagovať na tieto zmeny. Pre posilnenie tohto zámeru a kontinuity je potrebné permanentne zabezpečovať podporu pre tvorivé aktivity a priebežne realizovať systémové zmeny, zavádzať novú štruktúru a vytvárať nové nástroje výučby s pozitívnym účinkom na skvalitňovanie výučby. Prostredníctvom absolvovania kurzov by sme chceli inovovať učebné plány školy a to v predmetoch anglický jazyk, nemecký jazyk, dejepis, technika, informatika v nasledujúcich 2-3 rokoch a to zavedením metódy CLIL a aplikovaním nových metód do vzdelávacieho procesu, pokračovať v projektoch eTwinning a zapojiť sa do medzinárodných výmenných partnerstiev. Okrem poskytovaného základného vzdelávania škola pracuje na zvyšovaní úrovne internacionalizácie a medzinárodnej spolupráce. V tejto kľúčovej oblasti sa zaväzuje pristúpiť na plnenie nasledujúcich požiadaviek:

- participovať v medzinárodných, čo je jeden z našich cieľov

- vyhľadávať nové možnosti spolupráce a snažiť sa o nadväzovanie kvalitných a dlhodobých partnerstiev vytvárajúc tak zoznam relevantných partnerov prostredníctvom eTwinningu. Vďaka akcii KA1 v programe Erasmus+ , chce škola získať finančnú podporu na individuálnu mobilitu zamestnancov. Cieľom je výmena skúseností, rozvoj jazykových kompetencií a skvalitňovanie učebných plánov.

- skvalitňovať a zvyšovať počet mobilít, pretože to zvyšuje šancu uplatnenia sa na domácom i zahraničnom trhu práce v budúcnosti, keďže záujem žiakov o mobility do zahraničia je dlhodobo vysoký a má vzrastajúcu tendenciu.

Hlavným strategickým cieľom na úrovni internacionalizácie školy a medzinárodnej spolupráce je zabezpečiť kvalitný personál pre koordináciu grantových programov a realizáciu mobilít, skvalitniť zverejňovanie informácií o možnostiach zapojiť sa do medzinárodných projektov, rozvíjať a zvyšovať medzinárodnú mobilitu pedagógov a žiakov podporovaním krátkodobých pobytov v rámci výmenných programov Erasmus+.

Podnecovanie internacionalizácie školy, ako aj rozširovanie poznatkov o aktuálnom smerovaní školy je možné aktívnejším iniciovaním medzinárodnej mobility pedagógov predovšetkým na krátkodobé výučbové pobyty, podporou lepšieho integrovania mobility pedagógov do výučbového procesu a rozvojom nadštandardnej spolupráce v rámci partnerských škôl. Pre neustále skvalitňovanie zahraničnej  spolupráce a internacionalizácie vzdelávania je dôležité podporovať účasť učiteľov v medzinárodných projektoch, iniciovať spoluprácu so zahraničnými partnermi na rozvojových a výučbových projektoch, napríklad výmenou študijných materiálov, prehlbovať nadštandardné vzťahy s partnerskými školami, zúčastňovať sa na medzinárodných konferenciách a skvalitňovať informačné toky a komunikáciu smerom do zahraničia o škole v cudzích jazykoch.


https://zspolomka.edupage.org/text/?text=text/text3&subpage=4

No comments:

Post a Comment

Mgr. Slávka Vojtková: Využitie IKT na hodinách anglického a nemeckého jazyka

Na hodinách anglického a nemeckého jazyka využívam rôzne nástroje, či už v úvodnej motivačnej fáze, alebo vo fixačnej, či záverečnej hodnoti...