Dopad projektu

Dopad projektu na vysielajúcu organizáciu

V prvom rade dopad projektu pocítili samotní účastníci projektu nielen po stránke profesionálnej, ale i osobnostnej. Zdokonalili sa v anglickom jazyku, oboznámili sa s interkultúrnym kontextom krajiny, nadobudli nové skúsenosti v oblasti cestovania a organizácie zahraničnej cesty, čo môžu využiť pri príprave zahraničných mobilít pre žiakov, zvýšili si svoje sebavedomie a plynulosť pri vyjadrovaní sa v anglickom jazyku, rozšírili svoju slovnú zásobu o nové výrazy a hovorové či slangové formy. 

Po stránke profesionálnej si priniesli nové metodologické postupy a aktivizujúce spôsoby výučby, vďaka ktorým sa žiak stáva aktívnym tvorcom edukácie a nie je len pasívnym prijímateľom. Túto skutočnosť možno považovať aj za mimoriadny prínos pre vysielajúcu organizáciu, pretože zapojení vyučujúci obohatia výchovno-vzdelávací proces novými metódami ako CLIL a zapájaním rôznych IKT pomôcok či aplikácií a programov do vyučovania, na základe čoho sa zároveň zvýši záujem žiakov. 

Vysielajúca organizácia taktiež očakáva, že projekt bude účastníkom nápomocný po jazykovej stránke, nakoľko vďaka zdokonaleniu sa v angličtine a prelomeniu bariér pri komunikácii v cudzom jazyku bude možné spolupracovať so zahraničnými európskymi partnermi. 

Je teda evidentné, že vďaka zdokonaleným jazykovým a komunikačným kompetenciám zúčastnených bude možné zlepšiť komunikáciu so zahraničnými partnermi a vytvoriť nové projekty Erasmus + KA2.

Po absolvovaní kurzov v lete 2022 bola vytvorená nástenka pri zborovni, ktorá žiakom, rodičom a ostatným pedagógom pri vstupe do zborovne predstavila daný projekt. Takouto formou sme dali do povedomia agilnosť našej školy, cestovateľské zážitky a získavanie vedomostí a zručností účasťou na kurzoch a prácou na projektoch Erasmus+.



Na základe skúseností z KA1 bol uskutočnený informačno-praktický seminár, vďaka ktorému sa mohli  dozvedieť kolegovia o príležitostiach, ktoré im ponúka program Erasmus+. Prostredníctvom zavádzania nových metód a začlenia nových prvkov IKT, workshopov i brožúry sú motivovaní aj ostatní pedagógovia ku kvalitnejšej a aktívnejšej práci na vyučovacích hodinách. 





 Dopad projektu na žiakov

Žiaci pocítili zmenu v samotnom vyučovaní, prevažne na predmetoch, ktoré vyučujú účastníci kurzov. Na hodinách cudzích jazykov sa stretávali s novými nástrojmi IKT, na hodinách dejepisu s prvkami metódy CLIL a pod. Takto zhodnotili dopad projektu samotný žiaci:








No comments:

Post a Comment

Mgr. Slávka Vojtková: Využitie IKT na hodinách anglického a nemeckého jazyka

Na hodinách anglického a nemeckého jazyka využívam rôzne nástroje, či už v úvodnej motivačnej fáze, alebo vo fixačnej, či záverečnej hodnoti...