Dopad projektu na vysielajúcu organizáciu
V prvom rade dopad projektu pocítili samotní účastníci projektu nielen po stránke profesionálnej, ale i osobnostnej. Zdokonalili sa v anglickom jazyku, oboznámili sa s interkultúrnym kontextom krajiny, nadobudli nové skúsenosti v oblasti cestovania a organizácie zahraničnej cesty, čo môžu využiť pri príprave zahraničných mobilít pre žiakov, zvýšili si svoje sebavedomie a plynulosť pri vyjadrovaní sa v anglickom jazyku, rozšírili svoju slovnú zásobu o nové výrazy a hovorové či slangové formy.
Po stránke profesionálnej si priniesli nové metodologické postupy a aktivizujúce spôsoby výučby, vďaka ktorým sa žiak stáva aktívnym tvorcom edukácie a nie je len pasívnym prijímateľom. Túto skutočnosť možno považovať aj za mimoriadny prínos pre vysielajúcu organizáciu, pretože zapojení vyučujúci obohatia výchovno-vzdelávací proces novými metódami ako CLIL a zapájaním rôznych IKT pomôcok či aplikácií a programov do vyučovania, na základe čoho sa zároveň zvýši záujem žiakov.
Vysielajúca organizácia taktiež očakáva, že projekt bude účastníkom nápomocný po jazykovej stránke, nakoľko vďaka zdokonaleniu sa v angličtine a prelomeniu bariér pri komunikácii v cudzom jazyku bude možné spolupracovať so zahraničnými európskymi partnermi.
Je teda evidentné, že vďaka zdokonaleným jazykovým a komunikačným kompetenciám zúčastnených bude možné zlepšiť komunikáciu so zahraničnými partnermi a vytvoriť nové projekty Erasmus + KA2.
Po absolvovaní kurzov v lete 2022 bola vytvorená nástenka pri zborovni, ktorá žiakom, rodičom a ostatným pedagógom pri vstupe do zborovne predstavila daný projekt. Takouto formou sme dali do povedomia agilnosť našej školy, cestovateľské zážitky a získavanie vedomostí a zručností účasťou na kurzoch a prácou na projektoch Erasmus+.
Na základe skúseností z KA1 bol uskutočnený informačno-praktický seminár, vďaka ktorému sa mohli dozvedieť kolegovia o príležitostiach, ktoré im ponúka program Erasmus+. Prostredníctvom zavádzania nových metód a začlenia nových prvkov IKT, workshopov i brožúry sú motivovaní aj ostatní pedagógovia ku kvalitnejšej a aktívnejšej práci na vyučovacích hodinách.
Žiaci pocítili zmenu v samotnom vyučovaní, prevažne na predmetoch, ktoré vyučujú účastníci kurzov. Na hodinách cudzích jazykov sa stretávali s novými nástrojmi IKT, na hodinách dejepisu s prvkami metódy CLIL a pod. Takto zhodnotili dopad projektu samotný žiaci:
No comments:
Post a Comment